Oyun içi reklamcılık platformu Anzu.io ve dikkat teknolojisi şirketi olan Lumen Research tarafından yapılan yeni araştırmaya göre oyun içi reklamlar, diğer dijital kanallardan iki kat daha fazla izleniyor. Yani oyuncular, oyun içi reklamları izlemek için iki kat daha fazla zaman harcıyor.
Araştırma, eğlence, moda, eğitim ve otomotiv dahil birden fazla kategoride oyun içi reklam kampanyalarında, oyuncuların dikkat düzeylerini izlemek için Lumen’in göz izleme teknolojisi kullanılarak yapıldı. Araştırmaya katılan markalardan bazıları Amazon, Dell, Vodafone, Coca-Cola, Levi’s, Subway ve Empire.
Lumen Research Genel Müdürü Mike Follett, ‘‘Anzu, dünya çapında 5.000 katılımcı arasında dikkat testleri gerçekleştirdi ve onlara oyun reklamcılığı için dünyadaki en zengin ve en sağlam dikkat veri setini verdi. Şunu güvenle söyleyebiliriz ki; Anzu’nun envanteri, reklamverenler için marka algısında ve satın alma niyetinde yüksek dikkat, yüksek hatırlama ve önemli değişimler sağlıyor.’’
Çalışma, insanların oyun içi reklamları görüntüleme olasılığının sosyal medya ve web siteleri gibi diğer dijital kanallara nazaran %34 daha fazla olduğunu tespit etti. Ortalama spontane reklam hatırlama oranı %36 iken en iyi performans gösteren kampanyalar %70’in üzerine çıktı. Ankete katılanların %61’i gelecekte reklamı yapılan markayı kesinlikle veya muhtemelen satın alacaklarını belirtti. Araştırma, genel olarak oyun içi reklamcılığın, reklamcıların büyük oyun kitleleriyle etkili bir şekilde iletişim kurmalarına ve kampanya hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olması konusunda sahip olduğu gücü açıkça gösteriyor.
Anzu’nun Kurucu Ortağı ve CEO’su Itamar Benedy, bulgular hakkında ‘‘Bu sonuçlar oyun içi reklamcılığın, dikkati çekmek için ne kadar güçlü olduğunu ve pazarlama hunisinin her aşamasında tüketiciye ulaşmak için oyun içi reklamcılığı nasıl kullanılabileceğini ortaya koyuyor. Reklamcılar, pazarlama karmasına oyun içi reklamcılığı ekleyerek kampanyalarını güçlendirebilir.’’ Empire Pazarlama Sorumlusu Kıdemli Başkan Yardımcısı Peter Kadin, oyun içi reklamcılığın, tüketicinin dikkatini çekme ve heyecanı artırma konusunda önemli bir rol oynadığını ifade etti. Kadin, ‘‘En son oyun içi reklam kampanyamız, olağanüstü bir başarı yakaladı. PC’de %93 ve mobilde %94 görüntülenme sağladı.’’