Microsoft, yakında Windows PC oyunlarına GPU dekompresyonu getiriyor. DirectStorage’ın bu yılın başlarındaki lansmanının ardından, GPU dekompresyonu, PC’lerde oyun yükleme süresini iyileştirmeye yönelik devam eden çabanın bir sonucu. Microsoft, bunun oyun geliştiricileri tarafından “en çok istenen özelliklerden biri” olduğunu söylüyor.
GPU dekompresyonu, oyunlardaki varlıkları açmak için gereken işi CPU yerine grafik kartına yükleyerek çalışır. Modern oyunlar, oyunun toplam boyutunu küçültmek için sıkıştırılmış karakterler, manzaralar ve nesneler gibi büyük miktarda varlık içerir.
Microsoft’ta kıdemli program yöneticisi olan Cassie Hoef, “Genellikle, sıkıştırma biçimleri geçmişte yalnızca CPU’lar için optimize edildiğinden sıkıştırılan dosyaları açma işlemi CPU üzerinde yapılır. DirectStorage 1.1’de, bu varlıkların dekompresyonunu GPU’ya taşıyarak alternatif bir yöntem sunuyoruz.”
Bu iş yükünü GPU’ya taşımak, bir dünyadan diğerine geçtiğiniz alanlarda bile oyunlardaki yükleme sürelerini önemli ölçüde azaltabilir. Microsoft, bunun üç kata kadar daha hızlı olabileceğini ve CPU’nun diğer oyun işlemleri için alan ayırabildiğini iddia ediyor. Hoef, “DirectStorage 1.1 piyasaya sürüldüğünde, oyun geliştiricilerinin oyun donanımını tam olarak kullanmaları ve önümüzdeki birkaç yıl içinde PC oyunlarının yükleme sürelerini hızlandırmaları için yeni bir yolculuk başlatıyor” diyor.
Bu yeni iyileştirmeler yakında geliştiricilere sunulacak ve hem Windows 10 hem de Windows 11’de kullanılabilecek. Microsoft, “IO yığınında Windows 11 kullanıcıları için ek optimizasyonlar” bulunduğunu, bu nedenle DirectStorage ve GPU dekompresyonu için en iyi seçimin bu olacağını söylüyor.