Epic Games, iPhone gibi basit bir cihaz kullanarak bir kullanıcının yüz performansını yakalamak ve bunu Unreal Engine’de dakikalar içinde hipergerçekçi bir MetaHuman’a uygulamak için tasarladıkları yeni bir araç üzerinde çalıştığını duyurdu.
MetaHuman Animator adını taşıyan bu yeni özellik, mart ayındaki Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda detaylandırılmıştı. Şimdiyse, geliştiricilerin kendi kendilerine deneyebilmeleri için kullanıma sunuldu. Yeni özellikleriyle birlikte, performans yakalama (oyuncunun yüz ifadelerini ve hareketlerini kaydederek bunları dijital karakterlere aktarma) ve animasyon uygulama sürecini sadece dakikalariçinde tamamlamayı vadederken, Epic’in yaratıcı stüdyolarının zamandan ve paradan tasarruf etmelerini sağlamak için geliştirilen hızlı sonuç üretme yeteneği de öne çıkıyor.
Epic Games, aracın neler yapabileceğini göstermek için bugün şirket içi ekiplerinden biri tarafından hazırlanan yeni bir video da yayımladı.
Epic’in kısa filmi etkileyici derecede ince yüz animasyonlarını gösterirken, şirketin vurguladığı en büyük fayda MetaHuman Animator’ın sonuç üretme hızı. Şirketin basın açıklamasında “Animasyon GPU donanımı kullanılarak yerel olarak üretiliyor ve nihai animasyon dakikalar içinde hazır hale geliyor” deniyor. Epic’e göre bu, performans yakalamayı daha verimli hale getirerek bir stüdyonun paradan tasarruf etmesini sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda daha yaratıcı deneyler yapmalarına da olanak tanıyor. Ayrıca Epic, bir MetaHuman karakterine sadece birkaç tıklamayla yüz animasyonu uygulanabileceğini ve sistem performansının sesine göre bir karakterin dilini taklit edebilecek kadar akıllı olduğunu söylüyor.
Epic Games’in 2020’den bu yana Unreal Engine’de sunulan Live Link Face iOS uygulaması, performans yakalama sürecini iPhone kullanıcıları için mümkün kılıyor. Ancak MetaHuman Animator, iPhone 12 ve daha yeni modellerde çalışmanın yanı sıra mevcut dikey stereo başa takılan kamera sistemleri ile daha yüksek doğruluk elde etmek için de kullanılabiliyor.
Epic Games, bugün yayımlanan Blue Dot kısa filmi aracılığıyla MetaHuman Animator’un yeteneklerini göstermeyi hedefliyor. Film, Epic Games’in 3Lateral ekibi tarafından hazırlandı ve Mika Antić’in bir şiirine dayanan bir monolog içeriyor. Filmde yer alan aktör Radivoje Bukvić, performansını sergilerken, Epic Games animasyon aracının neler yapabileceği konusunda bir fikir sunuyor.
Epic Games, MetaHuman Animator ile yakalanan performansın sonrasında animasyon üzerinde değişiklik yapılabilme özelliğine dikkat çekiyor. Ayrıca, performans yakalaması ve animasyon üzerinde yapılabilecek düzenlemelerle yaratıcı projelerde daha fazla esneklik sağlanacağını vurguluyor. Ancak, ulaşılan sonuçlarla MetaHuman Animator’ın performans yakalama yeteneklerine “minimum müdahaleler” yapılarak elde edildiği iddia ediliyor.
Epic, MetaHuman merkezindeki Epic Geliştirici Topluluğu’nda, MetaHuman aracının nasıl kullanılacağına dair bir eğitim videosu yayımladı. Bu video, Epic’in resmî web sitesinde bulunabilir.
Derleyen: Dilara Melisa Yaman