Gittikçe daha yüksek kaliteli oyun dünyasındaki en zor görevlerden biri, gerçekçi görünen insanları, özellikle de yüzleri yapmaktır. Epic, daha önceki dönemlere göre daha az çabayla neredeyse sonsuz çeşitlilikte ve fotogerçekçi dijital insanlar oluşturmanıza olanak tanıyan karakter oluşturma aracı MetaHuman Creator’u Unreal Engine’de tanıttı. Bu araç şu anda Epic Games’in oyun motoru Unreal Engine ile uyumlu olarak çalışıyor. Yani bu “metahuman”ları kullanarak oyunlar ya da animasyonlar yapabiliyorsunuz. Basit haliyle bir metahuman oluşturmak istediğinizde mimiklerinizi ve vücut hareketlerinizi yakalayabilen teknolojiye sahip cep telefonlarından yararlanabilirken, daha komplike bir kopya için özel tasarlanmış makinelerden yararlanmak gerekiyor.
MetaHuman Creator, insanların ön ayarları karıştırıp eşleştirmesini ve ardından en küçük ayrıntılara dalmasını sağlayan karakterler tasarlamaya yönelik bir uygulama. Bu, bulutta barındırılan bir hizmet, çünkü bu karakterleri bu çözünürlükte ve aydınlatma düzeyinde işlemek için gereken bilgi işlem gücü ve depolama miktarı, çoğu insanın elinde bulunduracağından daha fazla.
Yüksek kaliteli bir karakter yaratıcısı kullanan herkes, dijital bir Mr. Patato Head gibi eklenebilen, çıkarılabilen ve ayarlanabilen birkaç düzine saç modeli, kulak tipi, sakal ve dudak şeklini tanıyabilir.
Fotoğraf: Epic
MetaHuman ile örneğin Cyberpunk 2077’ninki gibi son teknoloji tüketici düzeyinde bir yaratıcı arasındaki fark, aslına uygunluk ve esneklik. Videolarda görebileceğiniz gibi, saçın, cildin, gözlerin, dişlerin ve benzerlerinin kalitesi son derece yüksek. Soldaki yaşlı adamın yüzünü hareket ettirdiğinde gölgeleyen ve deforme olan oldukça gerçekçi kırışıklıkları var ve ışığın, merkezdeki kadının açık teniyle etkileşimi sağdaki koyu tenli adamınkinden çok farklı.
“Ortadaki kadın” da orta yaşlı bir adam olarak başladı ve sadece “kadınsı” bir ön ayara geçmek yerine mevcut görünümüne parça parça yontuldu. Yüzleri çok fazla manipüle ederseniz, yüzlerin “kırılmadığını” göstermek, kesinlikle diğer yaratıcılar için bir risk oluşturur. İşlemi aşağıdaki videoda görebilirsiniz:
Uygulamada hazır yüz tiplerinden yola çıkarak tüm ayrıntıları yeniden tasarlayabiliyorsunuz. Göz rengi, şekli, diş yapısı, kırışıklıklar, saç ve sakal şekli gibi birçok ayrıntıyı değiştirebiliyorsunuz.
Bu ayrıntı düzeyi tam olarak emsalsiz değil, ancak bir ana karakteri aşırı yakın çekimler ve mikro ifadeler için yeterince iyi hale getirmek için harcanan çalışma çok büyük. Epic’in yaklaşımı, yalnızca varlıkların ve aydınlatmanın potansiyel kalitesini artırmak değil, aynı zamanda uygulamayı kolay ve verimli hale getirmek. Sadece AAA stüdyoları böyle karakterler yapmak için kaynakları toplayabiliyorsa, bir bütün olarak oyun için sağlıklı değil.
Epic, her ikisi de alanında uzman olan 3Lateral ve Cubic Motion gibi şirketlere hemen kredi verecek kadar alçakgönüllüydü.
Unreal Engine, bilgisayar grafikleri ve tasarımında bir tür yekpare ilerleme olarak sunuluyor, ama aslında, yıllar içinde bireysel (şimdi satın alınmış) şirketler ve bölümler tarafından yapılan düzinelerce iyileştirme ve ilerlemenin çok akıllıca bir araya getirilmiş bir birleşimini oluşturuyor. Bu açıdan bir dizi entegre uygulamaya sahip bir işletim sistemine benzetilebilir.
MetaHuman Creator, herkesin kullanımına tam olarak hazır değil, ancak Epic, kaydolabileceğiniz bir erken erişim programı yürütüyor ve mevcut Unreal Engine ortamınızda oynamanız için bir çift model sağlamış bulunuyor.
Kaynak: https://techcrunch.com/