The Last of Us’ın yaratıcısı ve yaklaşan HBO dizisinin ortak yazarı/yönetici yapımcısı Neil Druckmann, eleştirmenlerce beğenilen video oyununun uyarlamasının şimdiye kadarki “en iyi, en özgün oyun uyarlaması” olacağına inanıyor.
Druckmann New Yorker’a verdiği bir röportajda The Last of Us TV dizisi hakkında “Bence bir şeyleri değiştirecek. Bazen uyarlamalar kaynak materyal yeterince güçlü olmadığı için bazen de bunu yapan insanlar kaynak malzemeyi anlamadıkları için tutmadı.” dedi.
Druckmann ve senarist Craig Mazin’e göre işin püf noktası, diziye oyundan çok farklı yaklaşırken orijinal mecraya da saygı duymak.
Mazin, “Skyrim’de hiçbir şey yapmadan dolaşabilmeyi seviyorum. Bu kolay aktarılacak bir şey değil! The Last of Us ise her zaman hikâyenin önce geldiği bir hikâyeydi.” Druckmann ise serinin şeytanın bacağını kırıp “en iyi, en özgün oyun uyarlaması olacağına” inanıyor.
Mazin, “Hile yaptım! Sadece en iyi hikâyeye sahip olanı aldım. Assassin’s Creed’i çok severim. Ama bunu bir film olarak yapacaklarını duyurduklarında, nasıl yapılabileceğini bilemedim! Çünkü bu oyunun keyfi oynanışındaydı.” diyor. Druckmann ise “İnsanların yanlış anladığı bir diğer şey de insanların oynanışı ekranda görmek istediklerini düşünmeleri.” şeklinde ekliyor
Bu ocak ayında HBO, NOW TV ve Sky Atlantic’te gösterime girecek olan The Last of Us dizisi bu şiddeti azaltıyor ve bunun iyi bir nedeni var.
Druckmann “Joel ile bağlantı kurabilmeniz ve bir akış durumuna girebilmeniz için mekanikler kullanabileceğimiz belirli bir miktar aksiyona veya şiddete ihtiyacımız var. O zaman ekrandaki bu karaktere gerçekten bağlandığınızı ve dünyayı onun gözünden gördüğünüzü hissedebilirsiniz.” diyor.
“Mazin ve HBO’dan duyduğuma sevindiğim şeylerden biri, ‘Çok önemli olanlar hariç tüm şiddeti çıkaralım’ idi. Bu, şiddetin oyundakinden daha fazla etki yaratmasını sağladı çünkü tehdidi göstermeye devam ettiğinizde ve insanların bir tehdide tepkisini gördüğünüzde, bu onu daha korkutucu hale getiriyor.”
Derleyen: Alp Eren Gümüş