- PokemonGo’nun yaratıcısı Niantic küçülüyor.
- Oyun ekosistemi büyürken eski hit oyunlara ilgi azalıyor.
- Niantic, iki yeni oyununu iptal edecek.
2016 yılında piyasaya çıktığında küresel bir fenomen haline gelen Pokemon Go video oyununun yapımcısı Niantic, pandemi sırasında indirmelerin artmasının ardından geçen süre zarfında talepte yavaşlama ile karşı karşıya kaldığı için küçülmeye gideceğini duyurdu.
Şirketin yakın bir zamanda toplam çalışanlardan dörtte bir oranında kesintiye gitmesi nedeniyle Los Angeles’taki stüdyosunu kapatması bekleniyor. Öte yandan Niantic’in takviminde yakın bir zamanda piyasaya sürülmesi beklenen iki oyunu da iptal edeceği belirtiliyor.
ABD merkezli Niantic’in CEO’su John Hanke yaptığı açıklamada, “Yeterinden fazla bir süredir giderlerimizin gelirden daha hızlı artmasına izin verdik.” dedi.
Hanke, mobil oyun pazarının kalabalıklaştığını ve uygulama mağazasında ve mobil reklamcılık ortamındaki değişikliklerin, yeni mobil oyunları geniş ölçekte piyasaya sürmenin giderek zorlaştırdığını belirtirken “Pokemon Go’yu kalıcı tutmak ve bir oyun olarak sürdürülebilir bir şekilde büyümesini sağlamak en önemli önceliğimiz olacak” şeklinde konuştu.
Geçen yıl haziran ayında dört projeyi iptal edeceğini ve iş gücünü yaklaşık %8 oranında azaltacağını söyleyen şirket, bu yıl da oyun platformu ekibindekiler dahil olmak üzere toplam 230 işçiyi gözden çıkaracak.
Şirket ayrıca ocak ayında piyasaya sürülen NBA All-World oyununu rafa kaldıracağı gibi Marvel World of Heroes unvanının üretimini de durduracak.
Bir sanal gerçeklik oyunu olan Pokemon Go piyasaya sürüldüğü 2016 yılında küresel çapta en hızlı benimsenen mobil oyunlardan biri olmuştu. Pikachu ve Snorlax gibi karakterlerin peşine düşen fenomen oyuncular, sanal yaratıkları avlamak için şehir merkezlerinde ve çeşitli yerlerde birbirleriyle yarışmıştı. Bazı kullanıcılar güvenlik uyarılarını dikkate almayınca oyun sebebiyle birtakım araba kazaları, yaralanmalar hatta ölümle sonuçlanan olaylar yaşanmıştı.
Derleyen: Muhammed Bayar