- Threads, duyurulmasının ardından saatler içerisinde 30 milyon kullanıcıya ulaştı.
- Platformun rakiplerine karşı önemli bir özelliği, Instagram’daki geniş kitlesi.
- Uygulama pek çok avantaja sahip olsa da Twitter’ın sağladığı özellikleri henüz karşılamıyor.
Meta’nın Twitter’a rakip olan uygulaması Threads, 6 Temmuz’da kullanıma sunuldu ve uygulamaya saatler içinde 30 milyon kişi kaydoldu.
Meta’nın Twitter benzeri uygulaması Threads, Twitter’ı tahtından etmek için uzun bir mücadele ile karşı karşıya. Elon Musk’ın geçen yıl platformu satın almasından bu yana, uygulamaya devamlı engeller getirdiği malum. Ancak Threads, parlak teknolojisi, yerleşik kullanıcı tabanı ve büyük paralı reklamverenleri memnun edecek daha iyi moderasyon konusundaki ünü sayesinde büyük bir potansiyele sahip.
Threads’in kullanıma sunulma zamanı, Twitter için özellikle zayıf bir âna denk geldi. Bunun sebebi, Twitter’ın kısa süre önce kullanıcıların geçici olarak günde sadece 600 tweet görüntüleyebileceğini duyurması oldu. Bu tür hamleler muhtemelen platformdaki reklamverenlere daha fazla zarar verecek ve bu kriz, daha da büyüyecek.

Instagram ile yakından bağlantılı olan ancak çok farklı bir uygulama olan Threads’in diğer Twitter rakiplerine karşı büyük bir avantajı var, o da Instagram’daki geniş kullanıcı kitlesi.
Threads, Twitter’ın sağladığı özellikleri henüz karşılayamıyor. Kullanıcıların kaydolmak için bir Instagram hesabına ihtiyacı var. Akış ise varsayılan olarak insanların takip ettiği hesapların karışımı ve algoritma tarafından seçilen gönderilerden oluşuyor, doğrudan mesajlaşma özelliği yok ve akış sırası kronolojik değil algoritmik. Threads’in trend konular bölümü yok ve arama özelliği, belirli konuları ya da gönderileri değil, sadece hesapları arama özelliğinden ibaret. Ayrıca henüz platforma reklam verme özelliği de yok.
Threads kullanıcılara açıldığı günden bu yana uygulamaya akın eden markalar, reklamverenler için önemli. Netflix ve Spotify gibi platformlar, uygulamaya hemen giriş yapan markalar arasında yer alıyor. Bir danışmanlık firmasında baş analist olan Matthew Bailey, Meta’nın Threads girişimi için “Bu bir reklamcılık oyunu.” diyor.
Threads, hiçbir zaman Twitter olmayabilir ama sohbetler için daha cazip bir platform hâline gelebilir. Şimdilik Threads’teki paylaşımların çoğu, platformun kendisi hakkında.
Derleyen: Davut Bulut