- Bağımsız oyun geliştiricileri, oyun sektöründeki klasik oyun algısını yıkıp yeni tarz oyunlar oluşturmaya devam ediyor.
- Don’t Scream ise oyun geliştiricilerinin oluşturduğu yeni tarz oyunlardan bir tanesi.
- Bu oyunu oynarken çığlık atarsanız oyun başa dönüyor.
İki bağımsız oyun geliştiricisi, oluşturdukları oyunun amacını isminde belli ediyor. Yeni bir korku oyunu olan Don’t Scream’de de asıl amaç, çığlık atmamak. Bu oyunu oynayan kullanıcılar, çığlık atmaları hâlinde oyundaki tüm ilerleyişleri duruyor ve oyun başa dönüyor.
Çığlık atılmaması gereken bir oyun
Bu oyunu oynamak isteyen kullanıcıların temel bir ihtiyacı bulunuyor. Temel ihtiyaç ise bir adet mikrofon. Mikrofonu, oyuna başlamadan önce kalibre etmek gerekiyor. Kalibre edilmediği takdirde sıradan bir nefes alma veya başka bir ses çığlık olarak algılanabilir. Bu da oyunun başa dönmesine neden olur. Unreal Engine 5 destekli ve 90’lı yılların başında geçen Don’t Scream, Pineview ormanında geçiyor.
Oyunda yaşanan olayların ise hemen hemen hepsi dinamik. Oyunu oynayan bir kullanıcının başına neler geleceğini önceden tahmin etmek, oldukça zor. Don’t Scream, uzun süreli oyunlar gibi saatlerce sürmüyor çünkü geliştiricilerin söylediklerine göre oyun sadece 18 dakika sürüyor. 18 dakikalık oyunun pek bir hikâyesi de bulunmuyor. Oyun, başından sonuna tek bir mekânda geçiyor ve tek amaç çığlık atmamak.
Oyunu Joure ve Joe adını kullanan iki bağımsız geliştirici hazırladı. Oyunun 27 Ekim’de Steam’de erken erişime açılması bekleniyor. Geliştiriciler, erken erişim süresi boyunca oyuna daha çok korku daha fazla hikâye, hedefler vb. şeyleri eklemeyi düşünüyorlar.
Derleyen: Sarper Kaçar