- Electronic Arts, geliştirdiği 5 erişilebilirlik aracını ücretsiz olarak diğer geliştiricilere sunuyor.
- Araçlar, görme ve işitme engelli oyuncular için oyunları daha erişilebilir hale getirmeyi amaçlıyor.
- Araçlar arasında Automated Player Control Takeover, Adaptive Gaming Tutorial System ve EA Route Navigation System yer alıyor.
Electronic Arts’ın (EA) kendi geliştirdiği beş erişilebilirlik aracını, diğer oyun geliştiricilerinin kullanımına ücretsiz olarak sunacağını duyurdu. EA, Ağustos 2021’de başlattığı “Positive Play Patent Pledge” kapsamında dört aracı da açık kaynak olarak paylaşmıştı. Bu eklemelerle birlikte, EA toplamda 15 patentli erişilebilirlik aracını herkese açık hale getirmiş oldu.
EA’in küresel ilişkiler direktörü Kerry Hopkins yaptığı açıklamada “Patent garantimiz, herkesin, video oyunlarından keyif alabilmesi gerektiği prensibini ilham alarak yaratılmıştır. Geliştiricilerin de topluluğumuza daha rahat katılımını sağlamak ve oyuncular için güvenli, kapsayıcı ve erişilebilir deneyimler sunmak istiyoruz. Böylece daha eğlenceli bir ortam oluşturabiliriz” diye belirtti.
EA’in Erişilebilirlik Araçları Açık Kaynaklı Oldu
Automated Player Control Takeover: Bu araç bir oyuncunun oyundan koptuğunu tespit ederek karakteri bota devreder. EA, sistem tarafından kontrol edilen oyunlarını; oyuncuların oyun tarzına daha çok benzetmek için geçmiş oyuncu verilerini kullanır. Bu durum, oyunla geçici olarak etkileşime giremeyebilecek engelli oyuncular için oyunları daha erişilebilir hale getirir.
Adaptive Gaming Tutorial System: Oyunların, oyunculara becerilerine veya oyun tarzlarına göre kişiselleştirilmiş oyun içi yönlendirme hizmeti sağlar. Bu araç, oyunculara hangi komutları önereceğini belirlemek için hem kullanıcıdan hem de diğer oyunculardan gelen geçmiş verileri kullanır. Aynı zamanda geliştiricilerin engelli oyuncular için oyun içi engelleri azaltmalarına olanak tanır.
Animated and Personalized Coach for Video Games: Geliştiricilerin oyunculara kişiselleştirilmiş bir oyun içi koç vermesine olanak tanır. Bu koçlar, oyuncuların becerilerini geliştirmeleri için özel bilgiler sağlar ve bu da oyun deneyimlerini geliştirir.
EA Route Navigation System: Araç, ilk olarak Mirror’s Edge Catalyst’e uygulandı. Bu araç, bilişsel veya görme engelli oyuncuların karmaşık oyun ortamlarında gezinmesini kolaylaştırır. Sistem, toplanan oyuncu verileri ile çeşitli rota seçenekleri oluşturur ve oyuncuları yönlendirmek için yönlendirici çizgiler ve görüntüler oluşturur.
EA, aynı zamanda IRIS Photosensitivity Test’i tüm geliştiricilerin kullanıma sundu. IRIS, flaşlı ışıklar veya ışığa duyarlılık sorunlarına neden olabilecek hızla değişen desenleri erken geliştirme aşamasını ve tespit etme süreçlerini de basitleştiriyor. EA, IRIS’i EA Sports Madden 24, EA Sports ve FC 24 gibi EA Sports oyunlarının içeriklerde zaten kullanıyor. Şirket, IRIS’in kullanımını oyunlarının tamamında kullanmayı planlıyor.
Derleyen: Ataol Güler