- Kullanıcıların uygulamada ilgili tartışmaları bulmaları için daha fazla imkan sağlayacak konu etiketleri dünya çapında kullanıcılara sunuluyor.
- Kullanıcılar, spam gönderilerin önüne geçme çalışması sebebiyle gönderi başına yalnızca bir etiket kullanma hakkına sahipler.
- Ayrıca yine aynı sebeple, arama akışı kronolojik olarak sıralanmıyor.
Son birkaç hafta içinde belirli pazarlarda test edildikten sonra Threads konu etiketleri, artık dünya çapındaki tüm kullanıcılara sunuluyor ve kullanıcıların uygulamada ilgili tartışmaları bulmaları için daha fazla imkan sağlanıyor.
Instagram yöneticisi Adam Mosseri’ye göre “hashtag gibi olan ancak hashtag olmayan” Threads konu etiketleri, uygulamadaki konuşmaları yönlendirmeye yardımcı olacak ve istediğiniz konu etrafında daha güncel etkileşim sağlayacak. Threads, bu tür özelliklerin daha az kötüye kullanılacağı olumlu bir ortam yaratmaya çalıştığı için etiketlerin kullanıma sunulması konusunda dikkatli davrandı.
Gönderi başına yalnızca bir etiket hakkınız var, yani gönderinizi trend olan bir konu akışına dahil etmek için çok sayıda trend etiket ekleyemezsiniz.
Oluşturucu içinde manuel olarak bir etiket eklemeniz gerekir, bu nedenle aynı gönderiyi kopyalayıp yapıştıramazsınız ve etiketin etkin olmasını sağlayamazsınız.
Cümlenizi bölen “#” sembolünü eklemek yerine, daha doğal bir şekilde yerleşmeleri için boşluk bırakarak birden fazla kelimeden oluşan bir konu etiketi oluşturabilirsiniz.
Bir etiket eklediğinizde, gönderiniz belirli bir konuya göre daha kolay bulunabilir, ancak aynı anahtar kelimelerden bahseden herkes, içerik oluşturucu tarafından konu etiketi eklenmiş olsun ya da olmasın, aynı arama akışında görünür. Ayrıca, bu arama akışı kronolojik olarak sıralanamaz.
Mosseri, bunun nedenini şöyle açıkladı: “Kronolojik sırayla belirli bir kelimeyi içeren ‘her’ gönderinin kapsamlı bir listesine sahip olmak, kaçınılmaz olarak spam göndericilerin ve diğer kötü aktörlerin yalnızca ilgili kelimeleri veya etiketleri ekleyerek akışı meşgul etmesi anlamına gelir.”
Bu, X platformunda yaygın bir sorun; kullanıcılar içeriklerini popüler akışlarda daha fazla insanın önüne çıkarmak için spam gönderilerine trend olan hashtag’leri eklerler. Threads’in bu aşamada konu etiketlerinin kullanımını gönderi başına bir adetle sınırlamasının nedeni de bu.
X’in gerçek değeri, herhangi bir konudaki en son haberleri almanızı sağlamasıydı; çünkü genellikle tüm sektörlerde en önemli gelişmeler bu şekilde ortaya çıkıyordu. Threads, bu açıdan daha az kullanışlı ancak konu etiketleri doğru yönde atılmış bir başka adım. Threads ekibi konuya temkinli yaklaşsa da X’in sahip olduğu anlık keşif değeriyle daha uyumlu hâle getireceğini umdukları yeni çözümler geliştiriyor.
Derleyen: Esin Özcan