- PUBG’nin yeni Rondo haritasının lansmanı öncesinde PUBG oyun içi prodüksiyon direktörü Taehyun Kim, yeni özellikler ve battle royale hakkındaki soruları yanıtladı.
- PUBG’de şimdiye kadar sunulmuş en büyük harita olan Rondo, modern şehir manzaralarını geleneksel güzelliklerle birleştiren 8×8’lik bir savaş alanı.
- Bu yeni arazi, oldukça büyük olmakla birlikte yeni araçlar ve silahlara da ev sahipliği yapacak.
PUBG’nin yeni Rondo haritasının lansmanı öncesinde PUBG oyun içi prodüksiyon direktörü Taehyun Kim ile yeni özellikler ve sıkı rekabete rağmen Steam’deki en popüler oyunlardan biri olmaya devam eden battle royale hakkında konuşuldu.
PUBG’de şimdiye kadar sunulan ve en büyük harita olan Rondo, modern şehir manzaralarını geleneksel güzelliklerle birleştiren 8×8’lik bir savaş alanı. Bu yeni arazi, yeni araçlar ve silahlara gibi özellikler de sunuyor.
Kim, “Eğlenceli ve canlandırıcı bir deneyim sunmak için yeni haritaya yıkılabilir bambular, döner tablalar, havai fişekler, kuşlar ve balıklar ekledik.” diye açıkladı. PUBG’de ilk kez herhangi bir türde yok edilebilir arazi bulunuyor ve bu ekleme PUBG’nin oynanışında büyük bir değişikliğin habercisi olacak gibi görünüyor.
Rondo’nun alanı oldukça geniş. Bu konuda oyunculara, bu devasa savaş alanını daha geçilebilir hale getirmek için tasarlanan yeni bir araç olan Blanc yardımcı olacak. Kim, Blanc araçlarının SUV’lere benzer performans gösterdiğini söyledi.
Oynanışı geliştirmek için tüm binaları yok edebilmek veya haritanın bazı bölümlerini harap edebilmek gibi yeni özelliklerin eski PUBG haritalarına eklenip eklenmeyeceği merak edildi. Kim bunun çoğunlukla oyuncu geri bildirimlerine bağlı olduğunu açıkladı. Taehyun Kim, “Oyuncuların yıkılabilir bambu ağaçlarıyla ilgili geri bildirimlerini yakından inceliyoruz. Yıkılabilir girişler ve saman balyaları gibi özellikler ekleme olasılığını araştırıyoruz. Oyuncuların tepkilerine ve geri bildirimlerine bağlı olarak, bu özellikleri mevcut haritalara dahil edebiliriz.” dedi.
Oyuncu geri bildirimleri konusunda, PUBG şu anda toplamda on haritaya sahip. Bu, şu anda mevcut olan herhangi bir battle royale’deki en fazla harita sayısı. Ancak bu kadar çok harita sorunlara yol açabilir.
Oyuncular eşleştirme ve harita rotasyonu hakkında aktif olarak şikâyette bulunuyor ve Kim, harita seçimine izin vermenin neden zor olduğunu şöyle açıklıyor: “Trafik ve bireysel MMR göz önüne alındığında, tüm bölgelerde harita seçimi seçeneği sunmak zor.” Ayrıca PUBG Studios’un haritalar arasındaki rotasyon süresini kısalttığını, böylece oyuncuların seçtikleri haritayı oynamak için bu kadar uzun süre beklemek zorunda kalmadıklarını belirtti.
Ancak harita rotasyonu stüdyo için hâlâ büyük bir endişe kaynağı. Kim, Rondo’nun halihazırda onuncu harita ve harita rotasyonu olduğunu, hayranlarının ise bu konuda çokça geri bildirimde bulunduğunu söyledi. Ayrıca Kim, “Harita rotasyonu kaçınılmaz bir seçim ve haritaları farklı bölgeler için farklı şekilde rotasyona tabi tutuyoruz. Yeni haritaları sırf yeni oldukları için rotasyon havuzunda tutmuyoruz. Kararlar oyuncuların geri bildirimlerine göre verilecek. Rondo’ya gelince, yayınlandıktan sonraki ilk iki ila üç ay boyunca düzelteceğiz. Böylece oyuncular yeni haritayı özgürce deneyebilecek ve alışabilecek.”
Oyun, her yıl yeni haritaların yayımlandığı bir modeli takip ediyor. Rondo ise bu yıl içindeki ilk yeni PUBG haritası. Kim’e bu yenilenmenin gelecekte de devam edecek bir model olup olmadığı soruldu. Kim bu konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Elbette, oyuncularımıza yeni haritalar ve yeni deneyimler sunmaya devam etmek istiyoruz, ancak miktar arttıkça kaliteden asla ödün veremeyiz. Yaptığımız her şeyin temelinde bu var.” dedi.
Rondo devasa bir harita olsa da Kim’in belirttiğine göre stüdyo, gelecekteki güncellemelerle Rondo’nun bazı konumlarını Intense Battle Royale ve Team Deathmatch modları aracılığıyla sunmayı da planlıyor.
Derleyen: Fatma Ebrar Tuncel