- Microsoft’ta açıklanan büyük işten çıkarmaların bir parçası olarak Blizzard’ın “hayatta kalma oyunu” üzerindeki çalışmalar durduruldu ve projedeki tüm çalışanlar ya yeniden atandı ya da işten çıkarıldı.
- Oyunun iptal edilmesinin nedenleri, oldukça belirsiz. Ancak bir Bloomberg raporu, oyundaki bazı sorunların projenin kapatılması kararında rol oynamış olabileceğini iddia etti.
- Bloomberg’e konuşan bazı haber kaynakları, bu motor değişikliğinin oyundaki “hayatta kalma projesi” için ciddi sorunlara yol açtığını ve birçok oyun geliştiricisinin Unreal’a geri dönmek istediğini iddia ediyor.
2022 yılının başlarında Blizzard, ilgi çekici yeni bir projeyi duyurdu. Bu projeyi “henüz tanışmadığımız kahramanlar, henüz anlatılmamış hikayeler ve henüz yaşanmamış maceralarla dolu” yepyeni bir fantezi evreninde geçen orijinal bir hayatta kalma oyunu olarak tanıttı. Ancak yayım tarihi yaklaşan oyun hakkında çok fazla heyecan olsa da güncel duruma bakılırsa bu oyun, piyasaya sürülmeyecek gibi görünüyor. Microsoft’ta açıklanan büyük işten çıkarmaların bir parçası olarak adı açıklanmayan Blizzard hayatta kalma oyunu üzerindeki çalışmalar durduruldu ve projedeki tüm çalışanlar, ya yeniden atandı ya da işten çıkarıldı. Bu oyun iptal edildiği sırada altı yıldır geliştirilmekte olduğu ve dahili testçilerden olumlu geri bildirimler aldığı bildirildi.
The Verge‘ün haberine göre Microsoft Oyun İçeriği ve Stüdyoları Başkanı Matt Booty, işten çıkarma duyurusunun ardından personele hitaben yaptığı konuşmada, “Bugünkü eylemler, geliştirme ekipleri, paylaşılan hizmet kuruluşları ve kurumsal işlevler de dahil olmak üzere Blizzard bünyesindeki birçok ekibi etkiliyor. Bu odaklanmanın bir parçası olarak Blizzard, oyunun geliştirilmesine son veriyor. Bu proje üzerinde çalışan bazı kişiler, Blizzard’ın geliştirmenin ilk aşamalarında sahip olduğu birkaç umut verici yeni projeden birine kaydırılacak.” dedi.
Şimdiye kadar oyunun iptal edilmesinin nedenleri, oldukça belirsiz. Ancak bir Bloomberg raporu, oyundaki bazı sorunların projenin kapatılması kararında rol oynamış olabileceğini iddia etti. Bu habere göre Blizzard’ın adı açıklanmayan hayatta kalma oyunu, daha fazla oyuncunun oyun oturumlarına katılmasına ve daha geniş haritaları keşfetmesine olanak tanıyacağı bildirilen şirket içi bir motor olan Synapse’e geçme kararından önce Unreal Engine kullanılarak yapıldı.
Bloomberg’e konuşan bazı haber kaynakları, bu motor değişikliğinin oyundaki hayatta kalma projesi için ciddi sorunlara yol açtığını ve birçok oyun geliştiricisinin Unreal’a geri dönmek istediğini iddia ediyor. Blizzard, Microsoft tarafından 2023’ün sonlarında satın alınmasıyla birlikte, projenin nihayet istenen motor değişikliğini alabileceği ve ekibin genişletilerek çalışmaların daha verimli bir şekilde süreklilikle tamamlanabileceği düşünülüyordu ancak oyun tamamen iptal edildi.
Blizzard sözcüsü Andrew Reynolds Bloomberg’e yaptığı açıklamada, “Bu kararları almak ne kadar zor olsa da deney yapmak ve risk almak Blizzard’ın tarihinin ve yaratıcı sürecinin bir parçası. Üretilen bu fikirler, diğer oyunlara ekleniyor ya da bazı durumlarda kendi oyunlarına dönüşüyor. Tamamen yeni bir şeye başlamak oyun dünyasında yapılması en zor şeylerden biri ve bu projeye destek veren tüm yetenekli insanlara son derece minnettarız.” şeklinde konuştu. Blizzard’ın iptal ettiği oyun, tuhaf fantezi dünyası ve keşif üzerine odaklanmasıyla umut verici yeni bir proje gibi görünse de artık sonu gelmiş görünüyor. Daha önce bu oyun üzerinde çalışmış olan çalışanlar, şu anda çeşitli yeni oyun projelerine dağılmış durumda ve bazıları ise işsiz kaldı.
Derleyen: Burçin Bağatur