- EA CEO’su Andrew Wilson, oyunlarda gösterilecek daha dinamik reklam eklemeleri üzerine çalıştıklarını söyledi.
- Wilson ayrıca reklam fırsatlarının oyun dünyasının ötesinde olduğunu belirterek oyun topluluklarıyla çalışabileceklerinden bahsetti.
- The Verge’den Sean Hollister, bu reklam çalışmaları hakkında endişeleri olduğunu yazdı.
Electronic Arts (EA), oyun satın aldıktan sonra oyunculardan daha fazla para almaya çalışmak konusunda bir geçmişe sahip. Şirket yeni nesil oyun içi reklamlar üzerinde sıkı bir şekilde çalışıyor.
EA CEO’su Andrew Wilson, şirketin 4. çeyrek kazanç görüşmesinde “daha geleneksel AAA oyunlarında daha dinamik reklam ekleme için pazar fırsatı” hakkında soru sorduğunda şirketin zaten bunun üzerinde çalıştığını söyledi. Wilson, “Şu anda şirket içinde, oyun deneyimlerimizin içinde çok düşünceli uygulamaları nasıl yapabileceğimize bakan ekiplerimiz var.” dedi.
Bu konunun konuşulması için henüz erken olduğunu belirten Wilson, EA’nın “çok düşünceli” olması gerektiğini söyledi. Kendisi, daha büyük reklam fırsatının oyunların sınırlarının ötesinde yani oyunun dışında olduğunu öne sürüyor. “Topluluk oluşturmaya ve oyunlarımızın sınırlarının ötesinde topluluğun gücünden yararlanmaya başladığımızda bu tür deneyimlerde reklamcılığı bir büyüme faktörü olarak nasıl düşünebiliriz?” diye sordu.
The Verge yazarı Sean Hollister, bu reklam çalışmaları hakkında endişelerini dile getirdi: “Her neyse, eğer oyun içi reklamlar EA için oyunun son noktasıysa, şirkete gerçekten havalı olan reklamları denediği tek zamana dönüp bakmasını önerebilir miyim? On beş yıl önce Mercenaries 2, kelimenin tam anlamıyla o şeyi havaya uçurmanıza izin veriyordu. Bırak da reklamlarını bombalayayım EA, belki o zaman hoş görebilirim. Ve elbette, UFC 4 gibi satın aldığımız oyunlara geriye dönük olarak reklam yapıştırmayı bırakın.”
Derleyen: Esin Özcan