- Naughty Dog perşembe günü yaptığı açıklamada, The Last of Us evreninde inşa ettiği çok oyunculu oyunu iptal ettiğini duyurdu.
- Naughty Dog konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “The Last of Us Online’ı yayımlamak ve desteklemek için tüm stüdyo kaynaklarımızı yıllarca lansman sonrası içeriği desteklemeye ayırmamız gerekecekti ve bu da gelecekteki tek oyunculu oyunların geliştirilmesini ciddi şekilde etkileyecekti.” yazdı.
- Bu nedenle stüdyo, bütçesini tek oyunculu anlatı oyunlarına odaklamaya karar verdi.
Naughty Dog perşembe günü yaptığı açıklamada, The Last of Us evreninde inşa ettiği çok oyunculu oyunu iptal ettiğini duyurdu.
Stüdyo, The Last of Us Part II üzerinde çalışırken bile The Last of Us Online’ın ön yapım aşamasında olduğunu belirtmişti. Haberle ilgili bir blog yazısında “Gittiğimiz yön konusunda hevesliydik.” açıklaması yapıldı.
Naughty Dog, “The Last of Us Online’ı yayımlamak ve desteklemek için tüm stüdyo kaynaklarımızı yıllarca lansman sonrası içeriği desteklemeye ayırmamız gerekecekti ve bu da gelecekteki tek oyunculu oyunların geliştirilmesini ciddi şekilde etkileyecekti. Dolayısıyla önümüzde iki yol vardı: Yalnızca canlı hizmet veren bir oyun stüdyosu olmak ya da Naughty Dog’un mirasını tanımlayan, tek oyunculu anlatı oyunlarına odaklanmaya devam etmek.” diye açıkladı.
Bloomberg’in; Sony’nin oyunun yönünü yeniden değerlendirdiğini bildirmesinden kısa bir süre sonra, Naughty Dog’un mayıs ayında oyunda bir erteleme duyurması nedeniyle The Last of Us Online’ın geliştirilmesinde zaten bazı sorunlar yaşandığını anlamıştık. Erteleme duyurusunda Naughty Dog “yepyeni bir tek oyunculu deneyim” üzerinde çalıştığını belirtmişti.
The Last of Us Online’ın iptali, Sony’nin canlı hizmet hedeflerini daha geniş bir şekilde geri çekmesine sebep oldu. Mart 2026’ya kadar 12 canlı hizmet oyunu yayımlamak isteyen PlayStation, yalnızca altı oyun yayımlayacak gibi görünüyor.
Derleyen: Alp Eren Gümüş