Nintendo bugün 2023 mali yılı ilk raporlarını yayımladı. Rapora göre şirketin kârı ve birincil cihazı Nintendo Switch’in satışları düştü. Gelecek yıl için tahminleri, şirketin bu rakamların daha da düşmesini beklediğini gösteriyor. Bununla birlikte, dijital ürün satışlarının arttığını ve şimdi toplam yazılım satışlarının neredeyse yarısını oluşturduğunu belirtiyor.
Nintendo‘nun açıkladığı rapora göre 2022 yılında 23,06 milyon olan Switch satışları, 2023 yılında 17,97 milyona geriledi. Switch OLED modelinin satışları 5,8 milyondan 9,22 milyon adede yükselmiş olsa da satılan birim sayısındaki genel düşüşü telafi etmek için yeterli değil. Şirketin bazı bireysel oyunları iyi satmasına rağmen genel oyun satışlarının bir önceki yıla göre %9 azaldığını ve son yılda 213,96 birim yazılım satıldığını belirtiyor.
Nintendo’ya göre Switch satışlarının düşmesinin nedeni, “yarı iletken ve diğer bileşenlerde yaşanan sıkıntıların yaz sonuna kadar üretimi etkilemesi ve bir önceki yılda görülem satış artışını özellikle tatil sezonunda yaşamamış olması”. Şirket yazılım satışlarındaki %9’luk düşüşü de bu donanım düşüşüne bağladı.
Dijital Satışlar ve Gelecek Beklentisi
Bu rapordaki umut verici noktalardan biri, Nintendo’nun dijital satışlarının artmış olması. Dijital satışlar 405,2 milyar yen veya toplam yazılım satışlarının %48,2’sini oluşturdu. Bu oran bir önceki mali yılda %42,6 civarıydı. Nintendo bunu paketlenmiş yazılım ve Switch Online satışlarındaki artışın yanı sıra yen kurundaki zayıflığa bağladı.
Ancak Nintendo’nun geleceğe yönelik tahminleri oldukça karanlık. Şirketin 2024 mali yılına ilişkin beklentisi, Switch satışlarının daha da düşeceğini gösteriyor. Neredeyse %17’lik bir düşüşle 15 milyon ünite satılacağını ve yazılım satışlarının da benzer şekilde %16 oranında düşeceğini tahmin ediyor.
Sunumdaki notlarda şu ifadeler yer alıyor: “Nintendo Switch lansmanından bu yana yedinci yılına girdi ve daha önce olduğu gibi aynı satış ivmesini korumak daha zor hale gelecek olsa da hedefimiz daha fazla tüketicinin Nintendo Switch’i daha uzun süre oynamaya devam etmesini sağlamak ve böylece satışları en üst düzeye çıkarmak. Bunu, yüksek kullanıcı etkileşimini sürdürerek ve yalnızca yeni yazılım başlıklarının değil, önceki yıllarda piyasaya sürülen başlıkların da cazibesini aktararak başarmayı amaçlıyoruz.”
Derleyen: Onur Bedek