- 33 yıllık oyun dergisi Game Informer, beklenmedik şekilde yayın hayatına son verdi.
- Ülkemizde dijital ortamda okunan hatta bir dönem basılan bu dergi, dünya çapında binlerce okuyucuya sahipti.
- Game Informer dergisinin âni kapanışı, derginin son sayısındaki “The Casting of Frank Stone” oyununun yapımcıları tarafından büyük bir kayıp olarak değerlendiriliyor.
Game Informer’ın ani kapanışı, oyun endüstrisinde büyük bir boşluk yarattı. 33 yıllık yayın hayatı boyunca sektörde önemli bir yer edinen derginin son sayısının kapağında yer alan oyun, “The Casting of Frank Stone”un yapımcıları tarafından büyük bir kayıp olarak nitelendiriliyor.
The Casting of Frank Stone, korku oyunları dünyasında tanınmış Behaviour Interactive ve Supermassive Games iş birliğiyle geliştirilen bir spin-off’tur. Supermassive’ten Traci Tufte, Game Informer ile iş birliğinin mükemmel olduğunu ve derginin kapak sayısında yer almaktan gurur duyduklarını ifade etti. Ayrıca, Game Informer’ın bu oyunu kapsamlı bir şekilde ele aldığını ve kendisinin bu fırsatı değerlendirmesinden memnuniyet duyduğunu belirtti.
Game Informer, sık sık büyük ve merakla beklenen oyunların özel haberlerini sunmasıyla tanınıyordu. Behaviour Interactive’den Mathieu Côté, derginin kapanışının sektör için büyük bir kayıp olduğunu ve son sayıda yer almaktan kendini şanslı hissettiğini söyledi. Bu sözlerinin yanında “Oyun gazeteciliğinin mihenk taşıydı, eksikliği hissedilecek” diye ekledi.
Derginin kapanmasının ardından, web sitesine erişim sağlanamadığı için yıllarca biriken makalelere, özellikle de “Frank Stone”la ilgili olanlara ulaşmak zor hale geldi. Bazı hayranlar, bu makaleleri kurtarmak için çaba sarf ediyor.
“The Casting of Frank Stone”, “Dead by Daylight” evreninde geçen bir tek oyunculu korku oyunu olarak dikkat çekiyor. “Supermassive Games”in hareket yakalama performanslarıyla tanınan Mathieu, oyunun yapım sürecinin iki yıl sürdüğünü, bu sürenin nispeten kısa olduğunu çünkü stüdyonun anlatı oyunları üretme konusunda köklü bir deneyime sahip olduğunu belirtti. Oyun, Eylül ayında piyasaya sürülecek ve yeni bölümleri hakkında henüz fazla bilgi verilmedi.
Mathieu, bu ortaklıktan büyük gurur duyduğunu ve oyuncuların oyunu deneyimlemelerini dört gözle beklediğini ifade etti, “Asıl mesele bu, değil mi? İnsanlara güçlü duygular yaşatmak için yaratıyoruz” dedi.
Tüm bu gelişmeler bize, oyun endüstrisinin mevcut zorlukları ve değişen dinamikleri hakkında önemli ipuçları veriyor.
Derleyen: Dilan Gicgel