Xbox’un en bilinen oyun serisinde ciddi bir yeniden yapılanmaya gidiliyor. Microsoft, son işten çıkarmaların ardından 343 Industries’in geliştirdiği Halo serisini nasıl yeniden yapılandıracağını açıkladı. Açıklamaya göre Halo, oyun geliştiricisi Epic Games’in Unreal Engine’ine taşınıyor. Halo’nun yapımcısı olan 343i ise gelecekte çok oyunculu modlara odaklanacak.
Microsoft, önceki ayın başlarında çalkantılı ekonomik koşullar nedeniyle 10.000’den fazla çalışanını işten çıkarmayı planladığını açıklamıştı. Bu durumdan en çok etkilenenler arasında 343 Industries’de çalışan oyun geliştiricileri var. Halo’yu geliştiren oyun şirketindeki 95 kişinin işten çıkarılması, birçok kişinin hem oyun serisinin hem de şirketin geleceği konusunda endişelenmesine neden oldu.
Yeni haber, Halo serisinin 343’nin elinde kalmaya devam edeceğini gösteriyor. Ancak hem seri hem de geliştirici, şu anda büyük bir yeniden yapılanma sürecinden geçiyor gibi görünüyor. Bu sürecin en önemli adımı, Halo ve benzeri oyunları yapmak için gerekli bir dizi aracın genel adı olan yeni bir “oyun motoruna” geçiş. Geçişin sebebi olarak 343’nin kendi geliştirdiği Slipspace Engine’in eski kod üzerine kurulu olması ve kullanımının zor olması gösteriliyor.
343i’ın lideri Pierre Hintze’nin 22 Ocak’ta attığı hayranlara güven verme amaçlı tweet.
Halo, Fortnite ve Gears of War gibi oyunların yapımında kullanılan Unreal Engine’e taşınacak. Epic Games’in sahibi olduğu Unreal üzerine inşa edilen “Project Tatanka” kod adlı ilk proje, 343 ve Certain Affinity tarafından geliştirilecek. Tatanka’nın Halo Infinite için bir battle royale modu olacağı düşünülüyor.
Bunlara ek olarak, 343i’da yeni Halo oyunları üzerine çalışan birçok oyun geliştiricisi işten çıkarıldığı için şirket Halo için üretilen hikaye içeriğinin üretimini de durdurdu. Bu da demek oluyor ki 343, şu an yeni Halo hikayeleri ve dolayısıyla oyunun hikaye modu üzerinde çalışmıyor.
Derleyen: İsa Arslan