İki hafta önce Square Enix, yaklaşmakta olan RPG’si Final Fantasy XVI için yeni bir hikâye fragmanı yayımladı. Fragmanda yalnızca beyaz karakterlere yer verilmesiyse tartışma yarattı. IGN’e verdiği röportajda, siyahî veya başka renkte insanlara yer verilip verilmeyeceği sorulduğunda yapımcı Naoki Yoshida, “anlatı sınırlarını” aşmak istemediklerini söyledi.
Yoshida, Valisthea’nın fantezi dünyasının orta çağ Avrupa’sına dayandığını ve bu dünyayı kültürel ve coğrafî açıdan sınırlamak istediklerini açıkladı. “Valisthea hiçbir zaman gerçekçi bir şekilde günümüz Dünyası’ndaki kadar çeşitli olmayacaktı… hatta Final Fantasy XIV bile. Sonuçta, etnik çeşitliliği Valisthea’ya dahil etmenin önemli olduğunu hissettik ancak çok daha büyük bir dünyanın bu tek köşesine gereğinden fazla dahil olmanın, başlangıçta kendimiz için belirlediğimiz anlatı sınırlarının ihlaline yol açabileceğini hissettik.”
Peki geliştiriciler neden sadece beyaz karakterlere yer verdi? Yoshida, IGN’e yaptığı açıklamada “İzleyici önyargılarını tetiklemeden, yersiz spekülasyonlara müsaade etmeden, tartışma alevlerini körüklemeden hem düşmana hem de kahramana farklı etnik kökenler atamak zor olabilir.” dedi.
Ağustos ayında verdiği bir röportajında ise Yoshida, uzun süredir devam eden ve geleneğe batmış olan Final Fantasy serisini yeniden canlandırmak istediğini söylemişti. Inverse ile yaptığı röportajda, “Final Fantasy’nin endüstri trendlerine başarılı bir şekilde uyum sağlayıp sağlamadığı konusunda, serinin şu anda zorlandığını düşünüyorum.” ifadelerini kullanmıştı. Belki de bu alanda bir ilerleme kat etmek için, 30 yıllık geleneği bozarak, Game of Thrones ve Yüzüklerin Efendisi: Güç Yüzükleri’nde olduğu gibi siyahi karakterleri de kadroya dahil etmeliler.