Ubisoft ve Riot Games, çok oyunculu oyunlarda oyuncu etkileşimleri sırasında sergilenen toksik davranışlarına yapay zekâ tabanlı çözümler sunacak Zero Harm in Comms isimli bir proje başlatıyor. Bu projenin, tüm sektöre mal olması amaçlanıyor.
Zero Harm in Comms, oyuncular arasındaki düşmanca, bağnazca veya olumsuz etkileşimleri durdurmak için AI teknolojilerinin yeteneklerini genişletmeyi hedefliyor. Proje kapsamında sektörler arası bir veri tabanı ve etiketleme sistemi oluşturulmaya çalışılacak. Bu veriler daha sonra gelecekteki kötü davranışları bulup durduracak AI denetleme araçlarını eğitmekte kullanılacak. Ubisoft’un basın açıklamasına göre bu oyuncu verileri, gizliliği sağlamak ve bu araştırmayı etik olarak yürütmek adına programın bir parçası olarak anonim hale getirilecek.
Projenin fikir babaları Ubisoft La Forge’un Yönetici Direktörü Yves Jacquier ve Riot Teknoloji Araştırma Başkanı Wesley Kerr. Jacquier yaptığı basın açıklamasında “Sektör olarak bir araya gelerek bu sorunu daha etkin bir şekilde çözebileceğimize inanıyoruz.” dedi. Kerr, projenin oyunların dışındaki alanları etkileme potansiyelinin altını çizerek, “Yıkıcı davranış, oyunlara özgü bir sorun değil- çevrimiçi bir sosyal platforma sahip her şirket bu zorlu alanı kontrol altında tutmaya çalışıyor.” sözlerinde bulundu.
Ubisoft oyunlarının geniş yelpazesine ek olarak Riot’un çok oyuncu kataloğu, çeşit bakımından oldukça zengin vakalar tespit edecek gibi duruyor. Bir AI muhtemelen her kötü davranışı tespit edemese de teknoloji, teorik olarak zaman içinde daha fazla sorunu daha yüksek bir doğruluk oranıyla tespit edebilecektir. Zero Harm in Comms, yaklaşık altı ay önce başlayan araştırma projesinin ilk bölümü. Araştırmanın sonucu ne olursa olsun Riot ve Ubisoft, bu ilk aşamanın sonuçlarını gelecek yıl sektörün geri kalanıyla paylaşmayı planlıyor.