- Meta ve Ultimate Fighting Championship (UFC), Horizon Worlds platformunda iş birliği yaparak UFC temalı bir sanal gerçeklik deneyimi sunmayı planlıyor.
- Horizon Worlds’ün içinde yer alacak UFC bölgesi, kullanıcılara 4K kalitesinde yayın izleme, etkileşimde bulunma ve ödüller kazanma gibi çeşitli deneyimler sunarak kullanıcıları platforma çekme stratejisinin bir parçasını oluşturuyor.
- Meta ve UFC iş birliği, sanal gerçeklik teknolojisinin spor deneyimini nasıl değiştirebileceğine dair bir örnek sunarken, platforma yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor.
Meta ve UFC, sanal gerçeklik dünyasında iş birliği yaparak Horizon Worlds platformunda UFC temalı bir deneyim sunmaya hazırlanıyor. Son zamanlarda Meta’nın kendi çalışanlarının dahi tercih etmediği Horizon Worlds, bu sıkıntılı dönemini UFC ile yaptığı iş birliği ile aşmayı hedefliyor.
Bu adım, Horizon Worlds platformuna kullanıcıları çekme stratejisinin sadece bir parçası. Son dönemde, kullanıcıların platforma geri dönmesini sağlamak için Mini Golf, Arena Clash ve Bad Roommates gibi mini oyunlar kullanıcılara sunulurken, Görevler adındaki özellik eklenerek kullanıcıların platformda daha fazla zaman geçirmesi hedeflenmişti.
Horizon Worlds’ün içinde yer alacak UFC bölgesinin adı Xtadium olurken, kullanıcıların 4K kalitesi ve 180 derece görüş alanıyla yayınları izlemelerine olanak sağlayacak. Aynı zamanda UFC tutkunları platformdaki diğer oyuncularla etkileşimde bulunabilecek, sanal bir Octagon rekreasyonunu keşfedebilecek ve hatta özel açılabilir ödüller kazanarak “UFC Hall of Famer” unvanını elde etmek için çeşitli oyunlarda yarışabilecekler.
Meta, kitlenin katılımı ve tutkusu nedeniyle UFC’ye odaklandıklarını ve hayranların sadece dövüşlerden değil, aynı zamanda bu deneyimi diğer hayranlarla paylaşmaktan da keyif aldığını belirtti. MMA içerik sorumlusu Craig Borsari, “Bu teknolojiyi geçen yıl bir avuç MMA etkinliğinde başarıyla test ettik ve şimdi daha da ileri gidiyoruz. Ayrıca, bu teknolojiyi daha fazla taraftar katılımı yaratmak ve bu sporu büyütmek için nasıl kullanabileceğimizin yüzeyini henüz çiziyoruz.” diye ekledi.
UFC’nin gerçek dövüşlerini VR teknolojisiyle deneyimlemek spor tutkunları için oldukça heyecan verici bir gelişme olarak karşımıza çıkarken, bu iş birliğinin kasım ayında piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in hobileri ve Jiu-Jitsu geçmişi dikkate alındığında, UFC’nin seçilmiş bir iş birliği ortağı olması mantıklı görünüyor. Bu iş birliği, canlı spor deneyimini VR dünyasıyla birleştirerek bu alanda daha fazla kullanıcıyı çekmeye yönelik bir çaba olarak görülebilir.
YBVR kurucu ortağı Sebastian Amengual, Meta’nın duyurusunun bir parçası olarak, “Düz bir ekranda bir dövüş izlemek bir şeydir, ancak sanal olarak kafes tarafında olmak, dövüşçülerin yakınlığını ve maçın ham enerjisini hissetmek tamamen farklı bir deneyimdir.” diye ekledi.
UFC bölgesi, şimdilik Meta’nın Horizon Worlds platformunda sunduğu çeşitli özel deneyimlerden sadece biri olarak dikkat çekiyor. Geçtiğimiz haftalarda şirket, “Super Rumble” adında bir Horizon içi birinci şahıs nişancı oyununu kullanıcılarına sunmuştu. Şirket, bu oyunun daha iyi grafikler, oynanış, çeşitli görevler ve ödüller gibi iyileştirmeleri içeren birçok yeni güncellemenin ilk adımı olduğunu açıklamıştı.
Meta’nın Horizon Worlds platformu, mobil versiyonunu yakında piyasaya sürebileceği gibi web tabanlı bir versiyon üzerinde de çalıştığını belirtti. Mobil versiyonun 27 Eylül’deki Connect etkinliğinde tanıtılacağını da ek olarak hatırlatabiliriz. Bu adımlar, Meta’nın Horizon Worlds’ü daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaştırma ve sanal deneyimlerini daha erişilebilir hale getirme çabalarının bir yansıması olarak görülebilir.
Ayrıca, Meta’nın çarşamba günü yayımlanan blog yazısında, UFC Fight Pass abonelerinin Quest kulaklıkları kullanarak VR ortamında izleyebilecekleri yaklaşan UFC dövüşlerinin olduğu bir programın da yer aldığı belirtildi.
Sonuç olarak, Meta’nın UFC iş birliği ile sunulan deneyimler, Horizon Worlds platformunu genişleterek farklı bir kullanıcı kitlesine ulaştırma stratejisinin bir parçası olarak öne çıkıyor. Bu iş birliği, sanal gerçeklik teknolojisinin spor deneyimini nasıl dönüştürebileceğine dair heyecan verici bir örnek sunuyor.
Derleyen: Dilara Melisa Yaman